Ahogy haladunk előre az időben, egyre nyilvánvalóbbá válik, hogy az elektronikus számlázásé a jövő. Egyre nagyobb teret hódítanak magunknak az elektromos számlázó programok, hiszen kényelmesebbek, biztonságosabbak, és egyszerűbbek. Ráadásul van olyan program is, amelyikkel már egy telefonnal is tudunk számlázni. De vajon egy friss vállalkozó mi alapján döntsön, melyik számlázó programot használja? Cikkünkben bemutatjuk, hogyan érdemes mérlegelni, és hogy melyek ma Magyarország legnépszerűbb számlázó programjai.
De mi is az online számlázóprogram előnye? A „Hogyan számlázzunk?” című cikkünkben részletesen leírjuk, hogyan is néz ki a számlázás menete, és itt részletezzük azt is, hogyan egyszerűsíti le egy elektronikus számlázó program a számlázást. Egyszerűbb, gyorsabb, könnyebben nyomon követhető vele a számlázás, mint egy hagyományos számlatömbbel. Arról nem is beszélve, hogy a NAV felé hamarosan minden számlát dokumentálni kell, ami ugye online sokkal egyszerűbben megoldható. Mielőtt nekiállunk sorra venni a számlázó programokat, érdemes eldönteni néhány egyszerű kérdést.
Három fontos szempontot kell figyelembe vennünk, mielőtt kiválasztjuk a programot.
Az első, és legfontosabb, amit meg kell néznünk, hogy hogy névre szóló írásos nyilatkozatot kapjunk arról, hogy program maradéktalanul megfelel a vonatkozó jogszabályi előírásoknak.
Nem elhanyagolható szempont a piszkos anyagi rész sem. Ki kell okoskodnunk, hogy mennyit is szánunk egy számlázó programra. Az, hogy mennyit is szánunk egy ilyen programra, függhet attól is, hogy mekkora a vállalkozásunk, milyen extrákra van szükségünk számlázáskor. Hiszen ha nincs szükség extra funkciókra, egy ingyenes verzió is tökéletesen megfelelhet. Sok esetben a vállalkozás növekedésével válthatunk prémium tagságra.
Fontos továbbá, hogy mire is szeretnénk használni a programot. Az olyan alap funkciók, mint az áfa-kulcsok, partnerek, szolgáltatások és/vagy termékek kezelése, eltárolása mellett a fizetési határidő beállítása, számlalista, és sablonok is eléggé alapvetőnek számítanak. Ami pedig különösen fontos, és erre mindig figyelni kell, az a törvényi előírások betartása. Ugyanis az ingyenes programok nem mindig frissülnek azonnal a törvények mentén, így ezt jobban figyelemmel kell követni.
Az egyik legnagyobb online számlázóprogram. Elsőként bocsátották rendelkezésre az e-számlázási lehetőséget 2010-ben. Íme a fő szolgáltatásaik:
NAV biztos online adatszolgáltatás: a 2020-as évtől minden belföldi adóalany köteles számláit elérhetővé tenni a NAV számára is. Erre automatikus megoldást kínál a számlázóprogram.
Katásként is remek megoldás, mivel számos fontos funkció automatizálható, így akár kezdő, akár gyakorlott katás az ember, mindenben segítségére lehet a rendszer.
Webáruházat, vagy egyéb üzleti alkalmazást is össze lehet kapcsolni a rendszerrel. Ez hatalmas előny lehet, hisz a vevő már a vásárlást követően azonnal megkapja a számlát. Így biztosan a beérkezik a számla, és nem kell utólagosan korrigálni az esetleges hibákat.
Online fizetési lehetőséget is kínál, ami nagyban leegyszerűsítheti a fizetési mechanizmust.
Mobilra optimalizált verziója is elérhető, így bárhol és bármikor ki tudjuk állítani a számlát.
Emellett ingyenes verziója is remekül működik, és mindez korlátlan számlára érthető. Az ingyenes verzió is számos funkcióval elérhető, ezen túl többféle csomagajánlat közül lehet választani, pont olyat, ami az adott vállalkozásnak kell.
A Billingo könnyen kezelhető és egyszerű felület. Ingyenes és Premium csomagjai is remekül megoldják a számlakiállítás okozta problémákat. A Premium csomaggal havi 500 db e-számla is kiállítható, a havidíj pedig annak megfelelően változik, hogy éves vagy havi előfizetést választunk-e. Sőt, további hasznos funkciókat is tartalmaz, mint:
Mivel könnyen kezelhető és átlátható, valamint meglehetősen kedvező csomagokat kínál, a Billingo Premium remek választásnak ígérkezik az induló vállalkozások, vagy azok számára, akik korábban még nem használtak számlázó programot.
Emellett természetesen teljesen NAV biztonságos program.
A T-Systems számlázóprogramja inkább nagyobb válllakozások számára lehet jó választás. Számos funkciót és lehetőséget kínál. A Billzone.eu számlázó program öt csomagot rejt magában, melyek mindegyike korlátlan mennyiségű időbélyeggel hitelesített elektronikus számla kínál, még az ingyenes verzió is! Hátránya lehet, hogy a webshop összekötést csak a PLUSZ előfizetéssel kaphatjuk meg, ami természetesen havidíjas.
Az előfizetéssel rengeteg olyan funkció válik elérhetővé, amivel segít a számlázás automatizációjában, ráadásul akár 30 felhasználó számára is adhatunk hozzáférést.
Az Innvoice-nál az ingyenes változattal nem, csak a 3 előfizetés valamelyikével nyílik lehetőség az e-számlákat kiállítására. Az ára valamivel drágább, mint a többi program havidíja, azonban ezért például az alábbi lehetőségek állnak fenn:
Az InnVoice nem köthető össze webshopokkal, de segít a logisztikai munkafolyamatok megkönnyítésében. A kiskereskedelmi csomagban ugyanis olyan funkciók érhetők el, mint:
Az OTP számlázóprogramja kiállítás után hitelesíti is a számlákat, valamint a rendszeren belül megkapják a partnerek a számlát, ha ugyanúgy OTP Ebizt használnak. Számos funkció elérhető, és természetesen 100%-ban NAV biztos:
csak, hogy néhányat említsünk.
A rEVOL Express egy meglehetősen összetett rendszer, hiszen nem csak a számlázásban lehet a segítségünkre, hanem az integrált vállalatirányítást is segíti. Ennek legnagyobb előnye, hogy a vállalat számára igazán fontos funkciókat bármikor megvásárolhatjuk, így nem csak folyamatosan bővíthetjük a funkciókat, de elég csak arra költeni, amire valóban szükség is van.
A SzámlaVarázsló és az E-számla modulok lehetővé teszik a kényelmes és gyors elektronikus számlázást, amelyeknek egyszeri díja van, melybe érdemes invesztálni, ha ezt a programot választjuk. Ezen felül egy ingyenes és három fizetős csomag is rendelkezésre áll, melyek közül kiválasztható, havi mekkora mennyiségben szeretnénk e-számlát kiállítani. A keretben foglalt számlák 30, 100 vagy 200-as limitet jelentenek, melynek átlépése után példányonként minden egyes e-számla után fizetni kell egy bizonyos összeget.
A Symbion nagyon könnyen kezelhető és átlátható online számlázórendszer, amivel bármikor utánkövethető a webshop forgalma, vagy ellenőrizhető néhány fontos kimutatás, de természetesen az elektronikus számlakiállításra is lehetőség nyílik. Megkönnyíti és leegyszerűsíti a napi munkavégzést, hiszen rengeteg remek funkciót tartalmaz, amelyek segítenek a cég automatizálásában.
Az éves díj céges szinten sem magas, valamint, 1250 forintos éves összegért újabb felhasználók is hozzáadhatók a rendszerhez, így ez is jó választás lehet, ha több alkalmazottat szeretnénk a folyamatokba beintegrálni. Az elektronikus számlák kiállítása azonban darabonkénti összeget jelentenek, így ez hátrányként is elkönyvelhető.
A lehetőségek tárháza tehát végtelen, hiszen rengeteg számlázóprogram közül választhatunk. Amit mindenképpen szem előtt kell tartani, az a vállalkozás jellege, az automatizációs folyamatok célja és a ráfordított költségkeret: bár a papír számlatömb éves díja is hasonló összegeket jelent, arról nem is beszélve, mennyivel könnyebb és gyorsabb az online számlázás.
Ha több információra van szükség a számlázásról, olvassa el „Hogyan számlázzunk?” című cikkünket, melyben minden, a számlázással kapcsolatos fontos tudnivalót összefoglaltunk.